Vraag & Antwoord

Wij streven naar een positieve shopbeleving bij MEES Online. Hieronder vind je per categorie de meest voorkomende vragen mét antwoord. Staat je vraag er niet tussen of heb je tips voor ons? Je mag ons altijd contacten! Wij zijn tussen 9.00 uur en 18.00 uur telefonisch bereikbaar op het nummer: +31(0)20-509 55 09 of via de e-mail op het adres: support@meesonline.nl.

Categorieën

Mijn account

Wachtwoord vergeten?
Herinner jij het wachtwoord van jouw MEES account niet meer? Geen probleem, dat kan gebeuren! Via 'mijn account' kan je een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul je e-mailadres in en wij versturen dan een automatische mail met een wachtwoord die je zelf later weer in jouw MEES account kan wijzigen.

Accountinstellingen aanpassen
Wil jij jouw accountinstellingen, zoals naam, adres, e-mailadres, verzendadres en/ of wachtwoord wijzigen? Dat is mogelijk via 'mijn account'.

Nieuwsbrief
Nieuwsgierig naar leuke aanbiedingen, pop-up stores, sample sales en speciale evenementen omtrent MEES? Wij houden je up to date met onze nieuwsbrief! Je kan je hiervoor onderaan de website inschrijven.
Heb je geen interesse meer in de MEES nieuwsbrief? Meld je af via de link ‘afmelden’ onderaan in onze nieuwsbrief of stuur een email naar info@meesonline.nl.

terug naar boven

Assortiment en voorraad

Assortiment
MEES Online toont het volledige assortiment dat beschikbaar is. Nieuwe voorraad wordt bij binnenkomst direct online geplaatst, zodat het aanbod altijd compleet en up to date is. Wanneer een artikel niet in onze webshop wordt getoond kunnen wij deze helaas niet leveren.

Het is mogelijk dat artikelen die online niet beschikbaar zijn, wél op voorraad zijn in een van onze pop-up stores of Wholesale locaties. Met deze storelocater vind je het dichtsbijzijnde MEES verkooppunt in jouw buurt: store locator'.
Bij vragen mag je ons altijd contacten! We zijn tussen 9.00 uur en 18.00 uur telefonisch bereikbaar op het nummer: +31(0)20-509 55 09, of via de e-mail op het adres: support@meesonline.nl

Actuele voorraad status
De getoonde artikelen op MEES Online zijn op voorraad in ons magazijn. Helaas is het mogelijk dat een artikel uit een bestelling achteraf toch niet op voorraad blijkt te zijn. In dat geval storten wij het betaalde bedrag binnen twee weken terug op jouw rekening.

terug naar boven

Betaling

Bij MEES Online kan je betalen via verschillende betaalwijzen: iDeal, Klarna (achteraf betalen) PayPal en creditcard.

iDEAL
Online bankieren via iDeal is alleen mogelijk voor Nederlandse MEES bestellers.

Klarna
Nieuw bij MEES Online: achteraf te betalen via Klarna. Wanneer je een bestelling plaatst via achteraf betalen handelt Klarna de betaling verder af. Je ontvangt per mail een betaallink die binnen twee weken betaald moet worden.

PayPal
Het betalen van je MEES bestelling is tevens mogelijk via jouw PayPal account.

Credit Card
MasterCard, VISA en American Express zijn de creditcard opties om de MEES bestelling af te ronden. De betaling wordt gemaakt via een beveiligde SSL server, die je creditcard gegevens versleuteld verstuurt. Deze gegevens worden niet bewaard.

terug naar boven

Mijn bestelling

Helpdesk bestelling
Ondervind je problemen tijdens het bestelproces of heb je hier vragen over, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We zijn tussen 9.00 uur en 18.00 uur telefonisch bereikbaar op het nummer: +31(0)20-509 55 09, of via de e-mail op het adres: support@meesonline.nl
Onze klantenservice is helaas niet in de mogelijkheid artikelen te bestellen die niet voorradig zijn bij MEES Online. Natuurlijk kunnen zij wél voor je nagaan of het gewenste artikel bij andere MEES verkooppunten op voorraad is.

Status bestelling
Na het afronden van je bestelling, ontvang je een automatisch gegenereerde orderbevestiging op het aangegeven e-mailadres. De verzendbevestiging en andere status updates betreft je bestelling, komen ook op dat e-mailadres binnen. Check daarom altijd of je het juiste e-mailadres hebt achtergelaten bij het stadium ‘persoonlijke gegevens’. Bestel je op een werkdag voor 15.00 uur? Dan sturen wij de bestelling diezelfde dag nog op!

Annuleren en/ of veranderen van mijn bestelling
Wordt de bestelling op een werkdag voor 15.00 uur geplaatst, dan wordt deze dezelfde dag verstuurd. Aangezien onze bestel- en leveringsproces zeer nauw op elkaar afgestemd is, betekent dit helaas ook dat ons systeem annuleringen of aanpassingen van een bestelling niet toestaat. De bestelling is daarom voor een moment bindend, maar niet definitief. Het is natuurlijk altijd mogelijk om je aankoop na ontvangst te retourneren, mits dit binnen de periode van veertien dagen na ontvangst is.

terug naar boven

Verzendproces

Levertijd
Qua levertijd streeft MEES er naar dat bestellingen binnen Nederland de volgende werkdag worden bezorgd. Bestellingen op een werkdag voor 15.00 uur worden namelijk dezelfde dag nog verzonden. Wanneer wij dit door omstandigheden niet kunnen nakomen hoor je dat van ons per e-mail.
Bestellingen buiten Nederland hebben een levertijd tot 10 werkdagen.

Vertraging
MEES streeft naar een snelle levering. Toch kan het voorkomen dat jouw bestelling wordt vertraagd door onvoorziene omstandigheden. Hiervan stellen wij je natuurlijk z.s.m. op de hoogte per e-mail. Wij zijn overigens niet verantwoordelijk voor eventueel ongemak tijdens de levering.

Leveringskosten
Bij bestellingen boven de €50,- (Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en België) worden geen verzendkosten gerekend. Bedraagt je bestelling minder dan €50,-, dan rekenen wij €3,95- voor de verzendkosten. Nieuwsgierig naar internationale verzendkosten?

Internationale bestellingen
Het is mogelijk om je bestelling buiten Nederland te laten bezorgen. Bestellingen buiten Nederland hebben een levertijd tot 10 werkdagen.

terug naar boven

Ruilen en retourneren

Retourneren
Ondanks Mees Online een zo’n nauwkeurig mogelijk beeld geeft over de artikelen, kan het natuurlijk voorkomen dat de artikelen om wat voor reden dan ook niet aan jouw verwachting voldoen. In dat geval mag je deze retourneren binnen veertien dagen (tellend vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen). Bij annulering, wordt natuurlijk het desbetreffende bedrag teruggestort op jouw rekening. Wanneer je de gehele bestelling annuleert worden de verzendkosten ook terugbetaald. Retourneren is in Nederland gratis. Bekijkhier de retourinstructie.

Retourneren is alleen mogelijk wanneer de zending aan onderstaande kenmerken voldoet:
• Het betreft een MEES Online bestelling.
• De bestelling wordt binnen veertien dagen na ontvangst verstuurd via een PostNL service punt.
• Het retour formulier dient volledig te worden ingevuld.
• De artikel(en) zijn in originele staat: onbeschadigd, ongewassen, ongedragen en vlekkeloos.
• De artikel(en) zijn voorzien van originele aangehechte labels.

Ruilen
Het is helaas niet mogelijk om artikelen te ruilen bij MEES Online. Wanneer je een artikel retourneert, storten wij het bedrag zo snel mogelijk terug op je rekening zodat je vervolgens een nieuwe bestelling kan plaatsen.

Verkeerd artikel ontvangen
Wanneer er een verkeerd artikel is geleverd bij je bestelling, mag je dit artikel natuurlijk op onze kosten terugsturen. Op de pagina ‘retourneren’ staat het hiervoor te ondernemen proces nauwkeurig beschreven. Je mag ook contact opnemen met onze klantenservice. Telefonisch is MEES Online bereikbaar op het nummer +31(0)20-509 55 09 en per e-mail op adres support@meesonline.nl. Laat even weten welk artikel je ten onrechte hebt ontvangen en welke wij daar voor in de plaats jou nog moeten toesturen.

Kapot artikel
Heb je artikel ontvangen waarbij je bij levering al defecten ondervind? Laat het ons zo spoedig mogelijk weten via onze klantenservice. Wij zijn telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer +31(0)20-509 55 09 en per e-mail op support@meesonline.nl Je ontvangt een reactie op werkdagen tussen 9.00 uur en 18.00 uur. Het is overigens ook mogelijk om gebruik te maken van het digitale retourformulier. Artikelen die bij aanvang kapot zijn, mag je natuurlijk gratis terugsturen. Echter moet je het artikel wel binnen veertien dagen retourneren om binnen het garantietermijn vallen. Wanneer het artikel niet binnen deze veertien dagen terug is gestuurd, worden de kosten niet meer vergoed.

Terugbetaling
Na ontvangst van de retour in ons magazijn, hebben wij een termijn van veertien dagen waarbinnen je onze terugbetaling op je rekening kan verwachten. In uitzonderlijke gevallen kan het drie weken duren voor dat de betaling zichtbaar is (voornamelijk in het geval van een creditcardbetaling). Het bedrag wordt volgens de originele betaalmethode teruggestort op jouw rekening. Mocht de betaling niet binnen dit termijn binnen zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

terug naar boven

Garantie

Defect bij ontvangst
MEES staat voor kwaliteit (zachte stoffen die zorgvuldig zijn samengesteld) en streeft dit nauwkeurig na. Toch kan het voorkomen dat een van onze artikelen voorzien is van een fabricagefout. Als artikelen bij ontvangst defect zijn, mag je deze natuurlijk op onze kosten terugsturen door middel van het invullen van het retourformulier.

terug naar boven

Suggesties en klachten

Suggesties
Aangezien MEES Online voortdurend werkt aan een het verbeteren van de dienstverlening, is jouw feedback zeer waardevol voor ons. Heb jij suggesties of ideeën over hoe wij onze service kunnen verbeteren, aarzel niet en bel (+31(0)20-509 55 09) of mail (support@meesonline.nl) gerust met onze klantenservice. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 9.00 uur en 18.00 uur.

Klachten
MEES streeft naar tevredenheid onder de klanten in ieder opzicht. Mocht er een vervelende ervaring zijn voorgevallen met het merk of onze dienstverlening, laat het ons weten.
Je kunt je feedback telefonisch aan ons kwijt door te bellen met onze klantenservice op het telefoonnumer: +31(0)20-509 55 09, of te mailen naar support@meesonline.nl. Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 9.00 en 18.00 uur.

terug naar boven

Beveiliging en privacy

Onze privacy statement
MEES Online gaat zorgvuldig om met jouw persoonlijke gegevens. Betrouwbaarheid, veiligheid en integriteit staan bij ons hoog in het vaandel. Wij menen dat de beveiliging van MEES Online van bovengemiddeld niveau is en blijft. Het toegewijde team van IT-experts staan garant. Wij beschermen jou privacy als volgt:

  • Persoonlijke gegevens worden niet verkocht of doorgegeven aan derden.
  • (Persoonlijke) gegevens worden veilig opgeslagen in een strikt beveiligde database.
  • Transactiegegevens worden online vergrendeld verstuurd zodat criminelen geen toegang hebben tot de bankgegevens.
  • Het opgegeven e-mailadres wordt alleen gebruikt voor statusupdates betreft de bestelling. MEES verstuurd alleen nieuwsbrieven wanneer hier toestemming voor is gegeven.


Wanneer je een bestelling plaats bij MEES Online, worden de volgende gegevens van je gevraagd:

  • Naam, adres en telefoonnummer, zodat wij je bestelling op de juiste wijze kunnen verwerken.
  • E-mailadres, zodat wij je kunnen updaten over de status van je bestelling.
  • Betalingsgegevens, zodat wij de bestelling kunnen voltooien. Deze data wordt overigens vergrendeld verstuurd via een SSL-server en niet onthouden op onze servers.

MEES Online maakt gebruik van Cookies. Echter worden deze alleen gebruikt om artikelen in het winkelmandje op te slaan. De cookies worden onthouden per sessie, wanneer de browser wordt afgesloten zijn de cookies ook verwijderd.
Zoals bij ieder andere webshop, worden cookies ingezet om informatie te verzamelen; welke websites bezoeken onze klanten en in welke mate worden onderdelen van MEES Online gebruikt. Deze informatie helpt ons bij het maken van website-gerelateerde keuzes, zodat de site functioneert naar de wensen van de klant. Alle informatie wordt anoniem verwerkt. Deze informatie is anoniem en wij gebruiken deze gegevens niet om een profiel van onze bezoekers te creëren.

Beveiliging en betalen
Tijdens het betalingsproces is de verbinding tussen jou en MEES Online beveiligd. Door middel van SSL worden betalingsgegevens vergrendeld over het internet verstuurd. De SSL-verbinding wordt gevisualiseerd middels een ‘sleutel’ in de statusbalk onder in je browser.

Beveiliging en persoonlijke gegevens
De ingevoerde gegevens op MEES Online, gebruiken wij alléén voor het voor het verwerken van je bestelling. Wij stellen je vertrouwen op prijs en zullen uiterst zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om gaan. Bij het plaatsen van een bestelling of het raadplegen van je rekening, wordt zeer geavanceerde technologie gebruikt; de Secure Socket Layer. Hiermee worden persoonlijk gegevens bescherm.

terug naar boven

Over de webshop

Algemene bedrijfsgegevens
MEES Online
Johan van Hasseltweg 27
1021 KN Amsterdam
Nederland

KvK-nummer: 62235443
BTW-nummer: NL854719660B01

terug naar boven

Contact

De MEES Online klantenservice staat altijd voor jou klaar. Neem contact met hen op via het telefoonnummer: +31(0)20-509 55 09 of stuur ons een mailtje naar support@meesonline.nl.
Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 18.00 uur.